Een Nieuwe Provider

Soms gebeuren er zaken waardoor je uit elkaar groeit. In dit geval een website die niet meer werkt. Sinds ergens januari 2017 bleek mijn site niet meer te werken. Daarom maar overgestapt naar een andere provider.

Was het maar zo makkelijk. Na herhaaldelijk op verschillende manieren contact te hebben gezocht en nooit antwoord te hebben gehad wilde ik zelf de stekker er uit trekken. Daarvoor had ik een nieuwe provider uitgezocht die mij wel aanstond. (Zie kwaliteitswijzer). Wil je echter overstappen naar een andere provider maar wel dezelfde domeinnaam wil houden dan moet je aan je huidige provider een zogenaamd verhuistoken aanvragen. Dat is best moeilijk als je provider nergens op reageert. Na weer een aantal weken een eenzijdige communicatie te hebben gevoerd heb ik bij de SIDN, de stichting die over de nederlandse domeinen gaat, een voorbeeld brief gevonden met een ultimatum. (SIDN voorbeeldbrief). Ook daar wordt, natuurlijk, niet op gereageerd. Maar nu, omdat ze nog steeds niet gereageerd hebben, kan mijn nieuwe provider via de SIDN toch een verhuistoken lospeuteren.

De volgende tegenslag dient zich aan. Het blijkt dat de eigenaar van mijn domein mijn niet meer bestaande bedrijf is. Het kan dan niet omgezet worden naar een particulier. Het moet eerst omgezet worden van een bedrijf naar een particulier en wie moet dat doen..... Juist, mijn huidige provider. Dat wordt weer een gebed zonder eind.... Na 5 telefoontjes in 3 dagen is het me toch eindelijk gelukt. De eigenaar van mijn domein is omgezet van mijn (ex)bedrijf naar mijzelf. Nu kan dan eindelijk alles ingang gezet worden.

Alles wat moet gebeuren is gebeurd. Nu is het afwachten wanneer de werkelijke verhuizing plaats vindt en dit bericht voor iedereen zichtbaar wordt.